Algemeen

Wat is dit?

De term narrowcasting werd al in het jaar 1968 voor het eerst gebruikt.
Optimaal Digitaal geeft de volgende definitie van narrow-casting: "Het leveren van informatie gericht op een bepaald publiek, op een geselecteerde locatie en tijdstip via digitale beeldschermen, meestal op afstand aangestuurd met (op maat gemaakte) inhoud." Narrowcasting gaat over schermen die opduiken in (semi)-openbare ruimtes als winkels, supermarkten, tankstations, vliegvelden, cafes, trams en straten.



Ongeveer dezelfde definitie wordt in het Narrowcasting Rapport van MyRetail gebruikt. "Narrowcasting is het leveren van informatie via een interactief netwerk zoals het Internet of Intranet gericht op een bepaald publiek, op een geselecteerde locatie en tijdstip via digitale schermen, op afstand aangestuurd met relevante visuele content".



Gaat het er bij broadcasting om vanuit een zender een groot aantal ontvangers tegelijkertijd met een generieke boodschap te bereiken, bij narrowcasting draait het er om de juiste boodschap, op het juiste moment, bij de juiste doelgroep over te brengen. Deze vorm van communicatie vinden we vooral in de retail, maar ook in de horeca, bij evenementen, banken en productiebedrijven. Narrowcasting werkt met audiovisuele displays (lcd- of plasmaschermen) en op maat gesneden en steeds geactualiseerde content. Actualiseren gebeurt centraal door middel van breedband internetverbindingen.
[ terug... ]Omhoog


ads1

ads2

wat heb je nodig?

  • Voor Narrowcasting heb je nodig: een scherm, pc en internetverbinding

Copyright 2002-2018