hulpmiddel

Wat is dit?



Narrowcasting kan extra hulpmiddel voor retailers zijn

Narrowcasting, digitale instore communicatie, is een relatief nieuw fenomeen in retail. Twee bedrijven die zich met narrowcasting bezighouden zijn QBIX en N-Store. QBIX levert onder meer systemen om content te beheren en aan te sturen en daarnaast interactieve zuilen, kiosken en shops. QBIX heeft het systeem Quality Product Database (QPD) opgezet. De visie achter QPD is dat alle informatie over 1 product van te voren bekend is en in 1 centrale database (meestal een ERP-systeem) wordt beheerd. De informatie over een product wordt op een productblad gezet, waarop andere bedrijfsonderdelen informatie kunnen toevoegen. Middels een matrix wordt de informatie vervolgens naar verschillende mediakanalen gezonden. Retailers kunnen de digitale informatie op bijvoorbeeld een interactieve zuil zien als extra hulpmiddel voor het personeel of informatiemiddel voor de klant. Recente projecten van QBIX zijn de E-Shop in Hoogvliet, Q-TV bij Shoeby Fashion en schermen bij Bakker Bart. N-Store is al zes jaar bezig met digitale instore communicatie. Het bedrijf voert een multimedia project voor Adidas, n-cast-oplossingen voor Telfort, kiosken voor See Buy Fly en een kioskoplossing voor Mexx uit.
(bron: Retailtrends, mrt '05)
[ terug... ]Omhoog


ads1

ads2

wat heb je nodig?

  • Voor Narrowcasting heb je nodig: een scherm, pc en internetverbinding

Copyright 2002-2018